Actualitzat el 12/12/2011

Us convidem a la 19a exposició fotogràfica "Abstraccions"

a càrrec de Josep Guiolà (del 12 de desembre del 2011 al 31 de gener del 2012)

Defensor de la fotografia analògica i sense haver fet mai ús del tractament digital, Josep Guiolà (Arbúcies, 1944), presenta una mostra dels seus darrers treballs. En la majoria de les seves fotografies utilitza i manipula materials plàstics sobre el paper fotogràfic, capta la realitat a través del seu objectiu i la recrea amb un pinzell, diverses trames, viradors, tintes, llum solar, líquids,... ressaltant allò més atractiu i conservant l’essència de la fotografia.

L’exposició acull obres de la sèrie Batecs de colors, on el color és el protagonista de les imatges; algunes obres de la col•lecció de rostres i cares anomenada Expressions, on Guiolà pinta i dibuixa amb el material fotogràfic creant rostres inquietants; també es mostren Abstraccions, obres més geomètriques on la figura i el rostre desapareix; o bé la seva sèrie Esquitxos, amb la que les figures apareixen dins una pinzellada entre el blanc del paper.

Guiolà, partint sempre d’un negatiu en blanc i negre, dóna forma, color i misteri a les seves imatges.
S’endinsa al laboratori com aquell qui es planta davant d’una tela en blanc i comença a treballar amb líquids, pinzells, papers, flors i objectes fins a obtenir allò que desitja. Revela, fixa, renta, tinta, vira, esbandeix, torna a virar, a tintar, a rentar... incansablement juga, investiga i obté un resultat sorprenent que només es pot aconseguir amb un gran domini de la tècnica i un afany d’experimentació i curiositat davant el material fotogràfic.
Irene Forts

"Implica't al 100% en allò que fas. Si no ho aconsegueixes tot, si més no no hauràs de retreure't res." Carles Folguera - Director de La Masia del Barça

» dilluns 12 octubre, 09:30
» dilluns 12 octubre, 09:30